سامسونگ گلکسی K زوم را معرفی کرد

تنوع

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

سامسونگ گلکسی K زوم را معرفی کرد

هرچند مشخصات مربوط به دوربین گلکسی S4 زوم کمی از گلکسی کمرا پایین‌تر است، اما وجود امکاناتی چون برقراری تماس‌های صوتی و همچنین ارسال پیامک آن را به یک تلفن‌هوشمند با یک دوربین قوی بدل کرده است. هرچند این تلفن‌هوشمند نام گلکسی K زوم را یدک می‌کشد، اما شباهت آن به نسل پیشین فقط از نظر نام بوده و مشخصات فنی آن بسیار متفاوت است. سامسونگ در این نسخه نیز توجه ویژه‌ای به دوربین بکار برده شده در این محصول داشته است. سنسور مورد استفاده در این محصول یک نمونه‌ی 20.7 مگاپیکسلی است که قادر است ویدئوهایی با رزولوشن 1920 در 1080 و نرخ 60 فریم در هر ثانیه ثبت کند. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی این تلفن‌هوشمند را در مقایسه با لومیا 1020 و گلکسی S4 زوم مشاهده کنید.

 

سامسونگ برای قاب این تلفن‌هوشمند از الگویی مشابه گلکسی S5 بهره گرفته است. قاب پشتی این تلفن‌هوشمند از پلاستیک با طرح سوراخ‌دار است که حس چرمی را القا می‌کند. گلکسی K زوم از یک صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 بهره می‌برد که با صفحه‌ي نمایش مورد استفاده در گلکسی کمرا ۲ برابری می‌کند، هرچند سامسونگ در گلکسی K‌زوم از پنل نمایشی AMOLED بهره برده در حالی که در گلکسی کمرا ۲ از Super LCD استفاده کرده است. در پشت تلفن‌هوشمند لنز دوربین به‌همراه یک فلش زنون قرار گرفته است. لنز تعبیه شده چند میلی‌متر از بدنه ی تلفن‌هوشمند بیرون زده و ضخامت آن را افزایش داده است، بطوریکه صخامت این تلفن‌هوشمند در بیشترین نقطه به 20.2 میلی‌متر رسیده است. در مقایسه با لومیا 1020 که ضخامتی 14.5 میلی‌متری دارد، گلکسی K زوم تا حدودی ضخیم‌تر است. گلکسی K زوم وزنی برابر 200 گرم دارد.

سامسونگ از تراشه‌ی اگزینوس 5 شش هسته‌ای خود مبتنی بر معماری big.LITTLE بهره برده است که با استفاده از فناوری چند پردازشی ناهمگن (HMP) قابلیت استفاده از تمامی هسته‌ها بصورت همزمان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این تراشه از دو هسته‌ای ARM Cortex-A15 با فرکانس حداکثری 1.7 گیگاهرتز در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز بهره برده شده است. ضمناً باید پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T624 و همچنین 2 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز به مجموعه‌ی فوق اضافه کرد.

GalaxyKZoomInt1

در مورد دوربین نیز باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ از سنسور ½.3" استفاده کرده با ایت تفاوت که رزولوشن آن از 16.3 مگاپیکسل به 20.7 مگاپیکسل افزایش یافته است. با توجه به اینکه سامسونگ برای پایین نگه‌داشتن ضخامت تلفن‌هوشمد از سنسور مورد استفاده در گلکسی K زوم بهره برده، از این‌رو افزایش رزولوشن حاصل استفاده از پیکسل‌های کوچک‌تر و کاهش حساسیت به پاسخ‌دهی در محیط‌های کم‌نور است. گلکسی K زوم از لرزش‌گیر اپتیکال نیز برای کاهش اثرات لرزش در هنگام ثبت تصاویر بهره برده است.

GalaxyKZoomInt2

هرچند این تلفن‌هوشمند قادر به کسب بازاری همچون پرچمدار سامسونگ نیست و مطمئناً نمی‌تواند فروشی در این حد بدست آورد، اما سامسونگ ریسک تولید چنین محصولاتی را قبول کرده و سعی در حضور در تمامی حوزه‌های متنوع بازار تلفن‌های‌هوشمند دارد. یقیناً فعالیت‌های کمپانی‌هایی چون سامسونگ، اچ‌تی‌سی و نوکیا در زمینه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند با قابلیت‌های بالای دوربین نشان از پتانسیل این بخش از بازار و همچنین نگرش متفاوت تولیدکنندگان به این طیف از محصولات دارد، چراکه هر یک با بهره‌گیری از فناوری‌های مختلف و متدهای گوناگونی سعی در بالا بردن کیفیت ثبت تصاویر دارند. هم‌اکنون باید به انتظار بنیشیم تا ببینیم راهکار کدامیک از کمپانی‌ها با اقبال روبرو خواهد شد.

 

 

www.zommit.ir


مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: